最近很喜歡這首歌‧‧‧‧一種感覺,一種感受。
很慶幸我的程度能夠讓我瞭解歌詞所要表達的,因為它真的很美。
自己默默的唱著,體會那種感覺。


Sometimes love just ain't enough

I don't wanna lose you
I don't wanna use you
just to have sombody by my side
And I don't wanna hate you
I don't wanna take you
But I don't wanna be the one to cry
That don't really matter to anyone, anymore
But like a fool I keep losing my place
And I keep seeing you walk through that door
我不願失去你
我不願利用你
只為了有人陪在我身旁
我不願恨你
我不願玩弄你
但又不希望自己是流淚的那個人
儘管那不會傷害到任何人
但我像個傻瓜似的退讓
眼睜睜的看著你走出門外
 
But there's a danger in loving somebody too much
And its sad when you know it's your heart you can't trust
There's a reason why people don't stay where they are
Baby sometimes love just ain't enough
深愛一個人是有危險性的
而且可悲的是,你發現無法信任自己的心
人們之所以不安於室,是有原因的
寶貝,有時候只是愛的不夠
 
Now I could never change you
I don't wanna blame you
Baby you don't have to take the fall
Yes I may have hurt you
But I did not desert you
Maybe I just want to have it all
It makes a sound like thunder
It makes me feel like rain
And like a fool who will never see the truth
I keep thinking something's gonna change
如今,我不可能改變你
我也不願責怪你
寶貝,你不必承擔後果
我也許傷害了你
但我並未拋棄你
或許我想掌控一切
發出了如雷的響聲
如大雨傾盆而至
像個永遠無法明白真相的傻子
我始終以為情況會有所改變
 
And there's no way home
when it's late at night and you're all alone
Are there things that you wanted to say
Do you feel me beside you in your bed
there beside you where I used to lay
無家可歸
當天色昏暗,卻孤零零的
你有沒有話想說?
你是否感覺到我就躺在你身邊?
像往常一樣在你身旁的位置
 
And there's a Danger in loving somebody too much
And it's sad when you know its your heart they can't touch
There's a reason why people don't stay who they are
Baby sometimes love just ain't enough
Baby sometimes love,it just ain't enough
深愛一個人是有危險性的
而且可悲的是,你發現沒人能觸摸到你的內心
人會改變而不再是以往的他,是有原因的
寶貝,有時候只是愛的不夠
寶貝,有時候就是愛的不夠

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    Nevinyrral 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()